Kreowanie wizerunku osobistego – najważniejsze zasady

Kreowanie wizerunku osobistego – najważniejsze zasady

Każdy wie, jak ważny jest dobry branding, jeśli chodzi o Twój biznes, ale co z budowaniem marki osobistej, która jest związana z Tobą jako osobą? Nigdy nie lekceważ potęgi personal brandingu – gdy jest dobrze przeprowadzony, może być twoim najcenniejszym atutem.

Czym jest wizerunek osobisty?

Wizerunek osobisty jest tym, co kształtuje postrzeganie danej osoby w oczach społeczeństwa. Personal branding polega na budowaniu swojej reputacji, tworzeniu obrazu siebie dla świata zewnętrznego i marketingu jako jednostki.

Zasadniczo, Twoja marka osobista to historia, która jest opowiadana o Tobie, gdy nie ma Cię w pobliżu. Myślenie o sobie jako o marce może wydawać się nieco niewygodne. Ale prawda jest taka, że każdy ma już swoją markę osobistą. Co ludzie mówią o Twojej pracy? Jakich przymiotników używają, aby Cię opisać? Czy są one pozytywne czy krytyczne? Twoja historia jest również opowiadana w sieci. Co mówi się o Tobie w przestrzeni wirtualnej? Masz do wyboru: aktywnie zarządzać swoją marką lub pozostawić ją przypadkowi.

Świadome budowanie marki osobistej pozwoli Ci opowiedzieć swoją historię tak, jak chcesz, aby była opowiedziana, ustanowić siebie jako eksperta i lidera w swojej dziedzinie oraz połączyć się z klientami i klientami poza samymi produktami i usługami.

Kreowanie wizerunku osobistego – cenne rady

Ludzie często zakładają, że ich profesjonalny wizerunek dotyczy tylko ich samych, ale w rzeczywistości rozciąga się na ich biznes również. Jeśli prowadzisz firmę, która z powodzeniem ugruntowała swoją pozycję jako unikalna marka na rynku, ludzie naturalnie zakładają, że właściciel ma tyle samo wiarygodności, co firma.

Mówiąc wprost, Twój profesjonalny wizerunek i reputacja Twojej firmy są ze sobą bezpośrednio powiązane. Oznacza to, że poprawa jednego będzie korzystna dla drugiego. Kiedy po raz pierwszy spotykasz ludzi, będą oni początkowo oceniać cię na podstawie twojego wyglądu fizycznego. Gdy zaczniecie wchodzić w interakcje, mogą zwrócić większą uwagę na Twoją osobowość i zdolność do nawiązywania kontaktów. Komunikacja zawsze będzie kluczową umiejętnością, gdziekolwiek jesteś, dla kogokolwiek pracujesz. Właśnie dlatego osoby o doskonałych umiejętnościach komunikacyjnych są często poszukiwane w świecie biznesu.

Jeśli chodzi o umiejętności mówienia, od czasu do czasu ćwicz wygłaszanie przygotowanych przemówień w pustym pomieszczeniu. Za każdym razem nagrywaj swoje sesje, abyś mógł je później przejrzeć i poprawić swoje wyniki.

Budowanie marki osobistej online

Podczas gdy media społecznościowe to świetny sposób na pozostanie w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną, jest to również najskuteczniejszy sposób na budowanie swojej marki osobistej online. I co ważniejsze, posiadania jej! Budowanie pozytywnej, profesjonalnej marki poprzez media społecznościowe dodaje wiarygodności zarówno Twojemu osobistemu profilowi, jak i Twojej firmie.

LinkedIn jest jednym z najważniejszych form mediów społecznościowych do marketingu siebie lub swojej marki, jeśli używasz go do celów rozwoju kariery lub biznesu. Pozwala na udostępnianie treści cyfrowych istotnych dla Twojej marki lub firmy i zapewnia platformę do łączenia się i tworzenia sieci z podobnie myślącymi przedsiębiorcami.

Warto jednak pamiętać, że Twoje profile na Facebooku, Instagramie, Tik Tok, YouTube itp. będą również dostępne dla innych, jeśli nie masz odpowiednich ustawień bezpieczeństwa. Jeśli Twoje profile osobiste są dostępne dla wszystkich, rozważ zmianę ustawień na prywatne lub przeorganizowanie swoich stron tak, aby odzwierciedlały markę, którą starasz się stworzyć. Alternatywnie, załóż osobny profesjonalny profil dla potrzeb biznesowych.

Ważne jest również, aby pamiętać, że posiadanie własnej przestrzeni internetowej może zrobić różnicę. Piękno technologii oznacza, że możesz teraz postawić swoje pieniądze tam, gdzie jest twoje imię. Dosłownie. Jeśli chcesz, aby Twoja nazwa była Twoja i tylko Twoja, to możesz uczynić to priorytetem. Jest to przede wszystkim zrobić z hostów domeny internetowej dla właścicieli firm.

Szkolenia z kreowania wizerunku

Aby bardziej świadomie kreować wizerunek swojej osoby, warto skorzystać z usług szkoleniowych, wideo kursów czy publikacji drukowanych. W internecie nie zawsze można spotkać wiarygodne informacje, zaś doświadczony szkoleniowiec taki jak np. Piotr Dubiński pomoże skutecznie kreować wizerunek. Więcej można znaleźć na jego stronie drim power.

przedmioty kojarzone z prawem Previous post Jaki powinien być adwokat od prawa karnego?